Підключитися (044) 593-39-29
Рус Укр
Питання-Відповідь

Питання-Відповідь

Повернутися до списку налаштувань

Телефон технічної підтримки (044) 538 12 38

Загальні
Що таке INTERNET?

Internet - це глобальна мережа, що працює за "єдиними правилами" і об'єднує мільйони комп'ютерів і тисячі комп'ютерних мереж в усьому світі.

Що таке протокол?

Протокол - це обумовлені заздалегідь правила передачі даних між двома пристроями. До основних параметрів, описуваних протоколом, відносяться використовуваний тип перевірки помилок, метод компресії (стиснення) інформації (якщо такий є), спосіб визначення передавальним пристроєм закінчення передачі, спосіб визначення приймаючим факту отримання повідомлення. Звичайно, повний список не вичерпується названими факторами. Різні протоколи відрізняються своїми характеристиками: одні - більшою надійністю, інші - швидкістю передачі, треті - простотою. Користувачеві зовсім не обов'язково знати тонкощі всіх протоколів. Єдине, в чому він повинен переконатися, - це у здатності його власного комп'ютера підтримувати потрібний протокол, що може здійснюватися як на апаратному, так і на програмному рівні.

Що таке IP?

IP - це абревіатура, що означає Internet Protocol. Це один із основних протоколів, вживаних в Internet, який є тісно взаємопов'язаний із протоколом TCP. Дію протоколу IP можна порівняти з роботою звичайної пошти. Протоколом TCP інформація розбивається на порції (пакети), а вже завдання протоколу IP - доставити всі ці пакети до місця призначення, причому зовсім необов'язково, щоб всі пакети йшли до цілі одним і тим же шляхом. Протокол IP визначає формат пакетів і схему адресації.

Що таке доменне ім'я?

Доменне ім'я - це назва, яка ідентифікує одну або більше IP-адрес. Доменні імена є складовими частинами URL, що вказують на конкретні Web-сторінки. У кожного доменного імені є суфікс, що визначає домен вищого рівня, до якого належить це ім'я. Даний суфікс стоїть на самому останньому місці (.сom , .net , .edu, .org і т.д.). У зв'язку зі швидким розвитком Internet з'явилася проблема нестачі доменних імен вищих рівнів, тому поступово починають вводитися у дію нові (.store, .info , .rec і т.д.). Оскільки технологічно Internet базується на системі IP-адрес, необхідно перетворювати доменні імена в IP-адреси, чим і займаються служби DNS.

Що таке DNS?

DNS - це скорочення від Domain Name System (або Domain Name Service), тобто система (або служба) доменних імен. Служба, яка перетворює літерні доменні імена в IP-адреси. Доменні імена запам'ятати легше, але насправді в Internet багато побудовано на цифрових IP-адресах. Всякий раз, коли ви для якихось цілей (наприклад , при відвідуванні Web-сторінок) набираєте доменне ім'я, служба DNS повинна з'ясувати, якій IP-адресі відповідає дане ім'я. Система DNS являє собою цілу мережу серверів, і, якщо один з них у стані "зробити переклад" із мови доменних імен на мову DNS, то до вирішення завдання підключається наступний доти, поки не буде "повернуто" потрібну IP-адресу.

Що таке PROXY?

Проксі-сервер - це програма або окремий комп'ютер, який спеціалізується на обробці запитів до мережі і збереженні результатів запитів у локальному кеші. Весь трафік від користувача до сервера і назад йде через цей комп'ютер. Працюючи в Інтернет, Ви отримуєте безліч документів із різних куточків Земної кулі. Часом документ передається дуже повільно, що викликано значною віддаленістю необхідного сервера, його перевантаженням або перевантаженням каналів мережі Інтернет. Щоб уникнути цього, ми рекомендуємо Вам використовувати наш проксі-сервер. Це спеціальна програма, запущена на одному з наших комп'ютерів, для якої ми виділили значний дисковий простір.  Документ, що Вас цікавить може бути знайдений у нашому кеші і Ви таким чином можете отримати відчутне прискорення роботи в мережі.

Безпека
Зараження комп'ютера та способи захисту від вірусів

Як визначити, що на комп'ютері з'явилися віруси?

Можна з великою мірою впевненості припустити, що комп'ютер заражений вірусами, якщо спостерігається одне або декілька з перерахованих явищ:

  1. комп'ютер видає повідомлення, що не відносяться до роботи жодної з встановлених програм;

  2. мимовільно відкриваються вікна рекламного або непристойного змісту;

  3. комп'ютер видає непередбачувані звукові сигнали;

  4. змінюється вихідне призначення якої-небудь дії на деструктивне (заміна домашньої сторінки у браузері, зміна назв папок та документів);

  5. немає доступу до ваших файлів із невідомих вам причин;

  6. без вашої участі відкривається і закривається лоток CD-ROM пристрою;

  7. видача брандмауером (за його наявності на комп'ютері) повідомлень із попередженням про спроби виходу в Інтернет неопізнаних програм;

  8. наявність у Вашій поштовій скриньці повідомлень без зворотної адреси і заголовка;

  9. Ваші знайомі розповідають про надіслані Вами листи або повідомлення в ICQ, які ви не відправляли;

  10. в роботі комп'ютера виникають часті збої.

 

Як могло статися зараження комп'ютера?

Варіантів дуже багато, розглянемо найпопулярніші:

  • Ви відкрили лист від невідомого вам адресата;

  • Ви запустили програму з невідомого сайту або програму, вкладену вам у лист;

  • Ви відкрили фотографію прекрасної дівчини/чоловіка, яка (-ий) нібито хоче з Вами познайомитися;

  • Ви виявили на своїй флешці незрозумілий новий файл і, не замислюючись, спробували його відкрити;

Першою Вашою дією в даній ситуації повинна бути перевірка надісланого файлу антивірусом, встановленим на вашому комп'ютері. Однак, якщо антивірус не виявив у файлі вірусів, це зовсім не означає, що їх там немає: слід пам'ятати, що антивірус - не панацея від усіх бід. Щодня з'являються нові віруси, ще не відомі розробникам антивірусних програм - простіше кажучи, спочатку з'являється отрута, а тільки потім ліки, і якийсь час «отрута» може бути абсолютно невиліковною.

Тому, в кінцевому рахунку, головну роль у захисті комп'ютера грає не антивірусна програма, а сам користувач - його розсудливість, уважність і здоровий глузд.

Перш ніж відкрити файл або лист - подумайте, а чи не намагаються вас обдурити? Послання від незнайомої людини зі словами типу «Я знайшов цікаву гру, подивися! », безумовно, повинно вас насторожити. Ситуація може бути дещо іншою, коли заражений лист або повідомлення в соціальній мережі, що містить шкідливе посилання, надсилає ваш друг / знайомий / колега, сам про це не знаючи: віруси вміють відмінно розсилати самі себе від імені власника комп'ютера.

Файли, без відома користувача виникають на флешці, - свідчення того, що комп'ютер, в який цю флешку включали, заражений, і вірус при першому зручному випадку копіює себе на зовнішній носій. Нинішні антивіруси вміють перевіряти флеш-накопичувачі відразу після підключення, але, повторюємо, не слід покладатися на них цілком: вірус на вашій флешці може виявитися «новинкою» - і антивірус не зреагує на його запуск, в результаті ваш комп'ютер сам стане записувати віруси на чужі носії. Не ризикуйте, краще видаліть невідомий файл відразу.

 

Як звести ризик зараження вірусами до мінімуму?

Рекомендуємо дотримуватися кількох нехитрих правил:

  • На вашому комп'ютері повинна бути обов'язково встановлена антивірусна програма відомого виробника (наприклад, Dr.Web, Касперський, NOD32, Avira, Avast і т.д.)

  • Антивірусна програма завжди повинна бути в актуальному стані: зазвичай програми самі стежать за оновленнями своїх компонентів, але не буде зайвим час від часу і самому переконуватися у «свіжості» антивірусних баз і програмних модулів.

 

Що робити, якщо ваш комп'ютер заражений вірусом?

Насамперед, не потрібно тягнути з лікуванням, інакше велика кількість файлів на Вашому комп'ютері можуть виявитися зараженими і лікування стане складним.

Якщо на комп'ютері встановлено постійну антивірусну програму, обов'язково оновіть її вірусну базу. Після оновлення вірусної бази поставте Ваш комп'ютер на повну перевірку і видаліть всі заражені об'єкти, які антивірус не зміг виявити раніше. По закінченні перезавантажте комп'ютер.

Якщо на Вашому комп'ютері не встановлено постійний антивірус, Вам потрібно його встановити (рекомендується використовувати програми відомих виробників - (Dr.Web, Касперський lab., NOD32, AntiVir тощо), обов'язково оновити його вірусну базу і зробити повну перевірку комп'ютера. Найкраще робити перевірку в так званому «Безпечному режимі». Перезавантажте комп'ютер і перед тим, як у вас з'явиться заставка із завантаженням Windows, натисніть F8, після чого Windows запитає, якому режиму завантаження Ви віддаєте перевагу, - потрібно обрати Безпечний режим (англ. Safe Mode). Після того як антивірус перевірить весь комп'ютер, вилікує/видалить заражені файли, Ви можете перезавантажитися у Нормальний режим (просто зробіть перезавантаження системи ще раз) .

Наша компанія пропонує 2 антивірусних програми:

Антивірус Dr.Web

Антивірус Касперського

Що таке спам, і як його уникнути?

Що таке спам?

Кожен користувач Інтернету рано чи пізно зустрічається з таким поняттям, як спам. Але, на жаль не всі знають, що це таке і, тим більше, як його уникнути. Давайте поговоримо про те, що в Інтернеті називають спамом і що робити, щоб не стикатися з ним.

Як правило, це не бажана реклама комерційного характеру, яку нам розсилають електронною поштою. Людей, які її розсилають, називають спамерами. Вони можуть займатися шахрайством і крадіжкою, в основному заводять різні списки адрес і шлють небажану рекламу, за яку вони можуть отримувати гроші або самі є рекламодавцями тієї чи іншої продукції.

 

Як уникнути спаму?

Якщо Вам приходять листи, у яких окрім самого хвалебного тексту різної продукції є і посилання на відмову від цієї розсилки, то ні в якому разі не відмовляйтеся. Таким чином спамери знаходять реально працюючі електронні адреси, і в буквальному сенсі завалюють їх листами.

Якщо по ходу свого перебування в Інтернеті Вам необхідно реєструватися на великій кількості сайтів, то найкраще для реєстрації завести окрему електронну пошту. Оскільки Вам буде приходити безліч листів від цих сайтів і щоб не тривожитися через дрібниці, нехай шлють листи на ту пошту, на якій Ви найрідше буваєте. Дотримуючись цих правил, Ви зумієте (хоча б частково) уникнути спаму.

Сьогодні у будь-якій поштовій скриньці є свій спам-захист. Але, як показує практика, вона працює не дуже ефективно. Наприклад, бажане лист, який Ви чекаєте вже дуже давно, він може засунути у спам папку. А все це через те, що захист побачив у листі найменший натяк на спам. Тому рекомендується іноді перевіряти листи, які відносяться до спаму, можливо, там виявиться лист, якого Ви дуже довго чекаєте.

Firewall - Що це таке?

Firewall (вимовляється «фаєрволл», інша назва - брандмауер, мережевий екран) - особливий клас програм, покликаних додатково захистити Ваш комп'ютер, ще одне їх назва - брандмауер. На відміну від антивірусних пакетів, фаєрволли аналізують не самі файли та програми, а ті дії, які вони намагаються вчинити у мережі.

У перекладі з англійської «firewall», власне, і означає «брандмауер» - так називається протипожежна глуха стіна, покликана у випадку пожежі не пустити в будинок вогонь і руйнування. Назва говорить сама за себе - передбачається, що стіна буде «вибудована» між Вашим комп'ютером та Інтернетом. Встановивши фаєрволл, Ви можете самостійно - за допомогою його внутрішніх правил - дозволяти або забороняти різним програмам, встановленим на Вашому комп'ютері, вихід в Інтернет, отримання/передачу даних на різні адреси або з різних портів і т.д.

Розглянемо роботу фаєрволла на простому прикладі - спробі виходу в мережу програми обміну повідомленнями ICQ. Ваш фаєрволл запитає, що робити з даною програмою, Вам потрібно дозволити їй доступ на вхід і вихід. У той же час програма з назвою, наприклад, sfhgjds.exe швидше за все Вам зовсім не знайома і може бути шкідливою - потрібно заборонити їй вихід у мережу і перевірити її антивірусом.
Використовуючи фаєрволл, Ви суттєво покращуєте свій захист, але при установці треба врахувати деякі моменти:

  • Встановлюйте фаєрволл, якщо Ви дійсно впевнені, що зможете його налаштувати.

  • Деякі програми можуть підробляти свою назву - треба бути більш уважним.

  • Некоректне налаштування може призвести до більш пагубних дій, ніж повна відсутність фаєрволла, так що при найменших сумнівах всю роботу з налаштування краще довірити професіоналам.

 

Шахрайство в мережі Інтернет

Поняття безпеки в мережі означає, перш за все, забезпечення конфіденційності ваших даних, захист від вірусних і хакерських атак. Ймовірно, кожен користувач Інтернету начувся про хакерів, віруси, трояни, спам, фішерах – а, можливо, вже й вам особисто довелося зіткнутися з цими проблемами.

Крім вірусів, користувача мережі Інтернет можуть чекати інші неприємні «сюрпризи», і один із них - так званий фішинг.

«Фішинг» (від англ. Fishing - риболовля, тут маємо на увазі - ловля на наживку) - загальна назва для ряду шахрайських методів заволодіння чужими паролями, пін-кодами карт оплати та іншої конфіденційної інформації.

Один із типових способів крадіжки дуже простий - Ви отримуєте лист нібито від співробітника підтримки платіжної системи тощо, приблизно такого змісту:

«У зв'язку з недавньою втратою нашої спільної бази даних користувачів, ми просимо вас нагадати ваші контактні дані , виду login - ваше облікове ім'я користувача, password - ваш пароль.

Далі або пропонується відправити ці дані за адресою шахраїв (це нехитрий варіант), або пройти за посиланням на сторінку відновлення пароля - так роблять шахраї серйозніші. Як правило, «сторінка відновлення» виглядає дуже схожою на справжню - однак створена вона так, що всі введені через неї дані підуть безпосередньо зловмисникам.

Якщо ви отримали схожий лист або повідомлення (можливо навіть, що вам можуть зателефонувати на один із контактних телефонних номерів), ні в якому разі не повідомляйте конфіденційну інформацію.

Будь ласка, будьте уважні !

Незаконний доступ до вашого комп'ютера.

Ще одна небезпека мережі - так звані хакери.

Із розвитком мережі Інтернет інформація стає все більш і більш доступною. В даний час навіть технічно неосвічена людина, відвідавши один із тисяч хакерських сайтів, може спробувати отримати доступ до Вашого комп'ютера.

Часто послугами хакерів користуються фірми, що займаються спамерськой діяльністю - незаконною масовою розсилкою реклами за електронними адресами. Ваш «зламаний» хакером комп'ютер перетворюється на сервер, що розсилає спам. Інтернет - провайдери блокують доступ в мережу абонентам, з чиїх комп'ютерів надходить шкідливий трафік.

Для захисту комп'ютера встановіть собі програму Firewall (він же брандмауер) стороннього виробника, а не той, що входить у постачання ОС Windows.

Управління послугами
Особистий кабінет. Функції особистого кабінету.

Що таке Особистий кабінет?

Особистий кабінет - зручна інтерактивна веб-система керування послугами. У веб-системі керування послугами «Особистий кабінет » Ви можете самостійно:

  • дізнатися про акції компанії;

  • контролювати стан Вашого рахунку;

  • дізнатися налаштування з'єднання з мережею Інтернет (IP адреса, маску підмережі, основний шлюз, DNS сервер);

  • змінити контактний e-mail, підписку на розсилки, змінити пароль до особистого профілю, змінити пароль до поштової скриньки;

  • стежити за своїм трафіком;

  • змінювати тарифний план;

  • призупиняти послугу доступу до Інтернет;

  • вмикати/вимикати послугу доступу до Інтернет;

  • підключати додаткові послуги компанії.

Логін - це Ваш номер договору, пароль Вам видається при підключенні.

Як мені змінити пароль доступу в Особистий кабінет?

Для зміни свого пароля для входу до «Особистого кабінету», Вам необхідно звернутися до абонентського відділу, або ж до Центру Обслуговування Абонентів.

Зміна тарифного плану

Всім абонентам нашої компанії надається можливість зміни свого поточного тарифного плану. Провести зміну тарифного плану можна у своєму «Особистому кабінеті» у відповідному меню «Зміна тарифного плану». Перед зміною рекомендується ознайомитися з умовами зміни тарифного плану:

  1. Ви можете змінити тарифний план тільки 1 раз на місяць.

  2. В одному місяці Ви НЕ МОЖЕТЕ поставити послугу на Призупинення і замовити Перехід на інший тарифний план.

  3. Для того щоб, змінити тарифний план з першого числа наступного місяця Вам необхідно протягом місяця залишити заявку в «Особистому кабінеті», у розділі « Зміна тарифного плану».

  4. Зміна тарифного плану відбудеться 1-го числа наступного місяця.

  5. Зміна тарифного плану на пакет з більш низькою абонентською платою є платною (10 грн. одноразово) у наступних випадках:

  • термін користування послугами мережі (абонентський стаж) становить менше 6 місяців;

  • на момент подачі заявки на зміну тарифного плану стан балансу на Вашому особовому рахунку є негативним (наявність заборгованості).

Перехід на тарифи із рівною та більшою абонентською платою не оплачується.

За більш детальною інформацією можна звернутися до абонентського відділу Вашого міста.

Призупинення послуги доступу до Інтернет

При використанні пункту меню «Призупинення послуг» абонентська плата (за доступ до мережі Internet і внутрішньомережевих ресурсів) не нараховується протягом обраного при активації періоду.

Встановлено наступний порядок призупинення надання телекомунікаційних послуг:

  • призупинення послуг допускається на термін до 6 місяців протягом календарного року;

  • призупинити послугу на термін від 10 днів до 6 місяців абонент може через «Особистий кабінет», самостійно обираючи дати початку та завершення періоду призупинення;

  • призупинення послуг через "Особистий кабінет" дозволяється не частіше 6 разів протягом календарного року;

ВАЖЛИВО: Якщо Ви також користуєтеся платними додатковими послугами (Антивірус, Додаткова поштова скринька та інше), то ці послуги не призупиняються і нарахування відбуваються згідно тарифних планів доп.услуг.

За більш детальною інформацією можна звернутися до абонентського відділу Вашого міста.

Фінансові питання
Коли після оплати включається інтернет?

Після зарахування платежу на особовий рахунок абонента, доступ до Інтернет автоматично вмикається протягом години.

Питання. Я сплатив у банку по квитанції за інтернет ще вчора/позавчора, а інтернету так і немає, та й грошей теж.

Відповідь. Платежі за квитанцією проходять у середньому протягом 3 банківських днів. На цей час Ви можете включити кредит довіри на 3 дні (активувати можна через «Особистий кабінет»).

 

Прослухати баланс використовуючи голосове меню IVR

Шановні абоненти, тепер для абонентів «ФРІНЕТ» у м.Києві (сервіс для регіонів знаходиться у розробці) стала доступна можливість прослуховування стану балансу за допомогою голосового меню сервісу IVR.

Для того що б прослухати баланс, Вам необхідно набрати:

  1. номер телефону тех. підтримки 538-12-38;

  2. вибрати мову для прослуховування інформації меню сервісу IVR;

  3. 1 - українська мова, 2 - російська мова;

  4. далі вибрати пункт 2 головного меню IVR;

  5. автовідповідач попросить «Для прослуховування стану натисніть 1»

  6. після звукового сигналу введіть Ваш номер договору;

  7. після проведених дій, автовідповідач повідомить Вам стан балансу за Вашим договором на даний момент.

* Користування сервісом IVR можливо з телефонних апаратів які працюють в тональному режимі набору.

Нарахування абонентської плати

Оплата послуг

Кожен абонент компанії «О3» має свій особистий рахунок. При підключенні Вам необхідно внести суму в розмірі однієї абонентської плати згідно Вашого тарифного плану і вартість підключення. За перший місяць користування послугою Інтернет із рахунку зніметься сума, пропорційна кількості днів у поточному місяці, а залишок переводиться на наступний місяць.


Наприклад:

Ви 11 січня 2013 підключилися на тарифний план.

Україна

Світ

  Абон. плата

За підключення

до 100 Мбіт/с

до 20 Мбіт/с

65 грн.

1 грн.


За умовами підключення, Ви зобов'язані поповнити свій абонентський рахунок на суму однієї абонентської плати плюс 1 грн. за підключення – тобто:

65 грн + 1 грн = 66 грн.

З моменту підключення з Вашого рахунку зніметься абонентська плата за період часу з 11.01.13 по 31.01.13, тобто за 21 день, що становитиме:

66 / 31 = 2,13 грн.

2,13 * 21 = 44,73 грн.

На лютий місяць залишиться ще 21,27 грн. на абонентському рахунку.

Далі, кожного 1-го числа з Вашого особистого рахунку знімається сума у розмірі однієї абонентської плати, згідно Вашого тарифного плану.

Послуга Інтернет надається за умови передоплати, тому абонентську плату на наступний місяць необхідно оплачувати в поточному місяці. Рекомендуємо проводити оплату до 25 числа поточного місяця.

Якщо на 1 число на Вашому особистому рахунку сума авансу менше Вашої абонентської плати (негативний баланс), доступ до Інтернету блокується до моменту поповнення рахунку на необхідну суму. Доступ до Особистого кабінету і сайту нашої компанії надається незалежно від стану Вашої рахунку. Щоб відновити роботу інтернет також можна активувати кредит довіри (на 3 дні відновлюється робота послуги інтернет). Активувати можна через Особистий кабінет, інтернет запрацює через годину після активації.

Як контролювати свій рахунок?

Ви можете контролювати поточний стан Вашого рахунку через свій Особистий кабінет, або ж прослухавши його в голосовому меню сервісу IVR (після вибору мови для прослуховування голосового меню сервісу IVR, потрібно вибрати пункт 2 -> підпункт 1).

Поповнення рахунку

Коли і на яку суму поповнювати рахунок?

Для активації послуги Вам необхідно внести на свій рахунок суму у розмірі абонентської плати, згідно Вашого тарифного плану. Надалі Ви можете поповнювати свій рахунок на будь-яку суму в будь-який час. Важливо, щоб 1-го числа місяця на Вашому рахунку був позитивний баланс, не менший за повну абонентську плату, згідно Вашого поточного тарифного плану. Якщо після зняття абонентської плати на Вашому рахунку нуль, Ви можете користуватися послугою протягом місяця у рамках обсягу послуг, які містить у собі Ваш тарифний план.

Як поповнити рахунок?

Ви можете поповнити свій рахунок:

Через термінали: 24 non stop, EasySoft, CityPay, Банк24 Національний Кредит

Через відділення будь-якого банку, попередньо скачавши та роздрукувавши з нашого сайту квитанцію на оплату послуг «Квитанція для безготівкової оплати ТОВ ФРІНЕТ».

Оплата проводитися через:

  • VISA MasterCard

  • Web Money

  • Portmone

  • Приват24

  • За допомогою сервісу іРау.ua

Більш детальну інформацію щодо способів оплати та розміщення платіжних терміналів  можна дізнатися на офіційному сайті нашої компанії.

Для поповнення рахунку через термінал, Вам необхідно знати тільки Ваш номер договору.

Кредит довіри

Також нашим абонентам надається послуга «Кредит довіри», яку можна активувати через свій особистий кабінет. Кредит довіри дає Вам можливість користуватися послугою Інтернет при негативному балансі на рахунку. З моменту активації «Кредиту довіри», послуга Інтернет відновиться протягом години. Кредит довіри діє протягом 5-х календарних днів з моменту активації.

Якщо протягом даних 7 календарних днів Ви не погасите заборгованість, відбудеться повторне відключення Інтернет з неможливістю подальшого використання послуги кредиту довіри.

Якщо протягом даних 7 днів Ви погасите Вашу заборгованість, послуга «Кредит довіри» буде доступна Вам і надалі.

Вартість повторної активації кредиту довіри становить 30 грн., У разі, якщо він у вас був відключений.